vineri, 28 ianuarie 2011

Comunicat nr. 2/28.01.2011

Sambata, 5 februarie 2011, orele 11.00 A.M., la pensiunea  Perla  Muresului de la Oarda (la intrarea in Alba Iulia) toti avocatii,  desemnati sau angajati deja de filiale, se vor intalni cu domnul avocat Costel GILCA si cu avocatii pe zona de sud,  pentru a se pune de acord si a stabili ultimele detalii in privinta proceselor.
Din partea Serviciului Juridic va fi prezent dl. Emil PIELMUS.
SCMD  va achita cheltuielile de hrana si cazare.
Pentru detalii, adresam rugamintea domnilor avocati sa ia legatura cu domnii:
- Emil PIELMUS  -  0720.391.242 ;
- Ioan STATE  - 0740.301.047.
         Filialele care nu  au avocati proprii vor fi repartizate, in urma discutiilor, avocatilor care se vor prezenta la aceasta activitate.

PRESEDINTE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

Comunicat nr. 1/28.01.2011


In urma sedintei Departamentului juridic al S.C.M.D. din data de 27.01. a.c. va comunicam urmatoarele:
1.      S-a pus in discutie proiectul de ordonanta privind modificarea Legii nr. 119/2010 care a fost prezentat de mass-media si care se dovedeste a fi un palid paliativ la situatia actuala. El prezinta multe deficiente si neclaritati de natura sa conduca in continuare la confuzii si nedreptati.
Asteptam actul juridic in forma definitiva (publicat in monitorul oficial) dupa care vom analiza ceea ce trebuie intreprins in continuare.  Dl. Col.(r) Pricina Valeriu a exprimat punctul nostru de vedere in emisiunea de la postul “Realitatea TV”din 27.01.a.c.
Referitor la asistenta juridica in instante, s-a stabilit ca filialele care si-au desemnat avocati vor demara procedura in instantele competente cu acestia. Filialele care nu si-au stabilit avocati vor primi sprijinul nostru, motiv pentru care presedintii acestora vor fi prezenti la intalnirea de la Alba Iulia din data de 5.02.2011.
Secretariatul SCMD va transmite un comunicat privind intalnirea de la Alba Iulia a juristilor.
3        Membrii de sindicat care nu au primit deciziile cu recalcularea pensiilor, dar care au primit pensia diminuata, prin posta sau pe card bancar, se pot adresa Caselor de pensii sectoriale, prin cerere, in care sa solicite informatii privind temeiul in care s-a procedat in acest mod, fara a se emite decizie sau un alt act administrativ in acest sens. Eventualele raspunsuri ce vor fi primite se arhiveaza, in copie, la sediul filialei.  
4.      Atentionare: impotriva deciziilor primite, sa se formulize contestatii dupa recomandarile cuprinse in modelele postate pe site-ul SCMD in termenul legal de 30 de zile de la comunicare (data de pe stampila plicului cu care s-a primit noua decizie). Reamintim ca plicul trebuie pastrat.
5.      Actiunea in anulare care urmeaza a fi introdusa in tribunal se comunica pe e-mail tuturor presedintilor de filiale in cursul zilei de luni, 31.01.2011
6.      Departamentul juridic, alaturi de conducerea operativa a S.C.M.D. , va asigura in continuare  tot efortul si diligentele necesare apararii intereselor noastre sindicale impotriva oricarei discriminari .

DEPARTAMENTUL JURIDIC
S.C.M.D.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

miercuri, 26 ianuarie 2011

COMUNICAT

            Luînd cunoștință din mass-media despre poziția administrației de stat (și nu numai) privind Decizia nr.38 din 07.01.2011 a Înaltei Curți de Casație și Justiție, cu implicare directă asupra procesului de recalculare a pensiilor militare, Departamentul Juridic în ședința din 25.01.2011, a fost nevoit să-și reorienteze strategia privind acțiunile prezente și viitoare.
            În consecință:
        1 – acțiunile în constatare și pe cale de Ordonanță președințială se stopează;
       2 – în locul acestor acțiuni va fi introdusă acțiune în anulare a deciziilor de recalculare al cărei conținut va fi comunicat, pentru a fi pus la dispoziția avocaților;
      3 – procedura de strîngere a documentelor anexă, respectiv documentele din plicul de la Pasul 1 a) – 3 exemplare) va continua de urgență. Documentația va fi prezentată ulterior avocaților la data introducerii acțiunii.
            În privința acțiunii preconizată, avocații desemnați de filiale pot lua legătura cu autorul acesteia, av. Costel Gîlcă, la tel. 0724848813.

DEPARTAMENTUL JURIDIC

26.01.2011

           

Comunicat Departament Juridic


         Urmare a evenimentelor recente privind unele poziţii publice ale oficialilor statului român în domeniul recalculării pensiilor militare de stat/ale poliţiştilor/funcţionarilor din penitenciare/de urmaş/indemnizaţii de invaliditate, poziţia Departamentul Juridic este următoarea:
1 – activităţile în curs de desfăşurare conform Ghidului S.C.M.D. NU SE ÎNTRERUP. Vor continua aşa cum au fost concepute şi planificate (Pasul 1a) şi Pasul 1b)). Luni, 31 ianuarie 2011 va avea loc prima livrare a documentelor depuse de membrii sindicatului (Documentele din plicul de la Pasul 1 a)) la avocatul Gâlcă Costel.
 Pentru filialele din ţară se va proceda conform ,,Precizărilor” transmise şefilor de  filiale pe site-ul personal al acestora sau a îndrumărilor primite direct de la avocatul desemnat.;
2 – se contestă, obligatoriu, prima Decizie cu pensia recalculată (vezi Pasul 1 b) din Ghidul SCMD). Contestaţia se trimite la comisia de contestaţii din cadrul ministerului/serviciului. Răspunsul primit se ataşează la documentele existente deja în instanţă şi se dovedeşte astfel că s-a urmat şi procedura prealabilă obligatorie;
3 – în cazul în care, ulterior primei decizii contestate, se primesc alte decizii
de recalculare a pensiei, acestea se contestă fiecare în parte (dacă există motiv de a le contesta) şi se păstrează până la primul termen de judecată. Aici pot exista două situaţii:
a) dacă pensionarul este în continuare nemulţumit de noile decizii primite, atunci le depune la dosarul cauzei, prin avocat;
          b) dacă este mulţumit de ultima decizie primită, atunci întocmeşte o cerere către avocat căruia îi aduce la cunoştinţă faptul că, renunţă la a mai fi parte în proces, deoarece motivul cauzei invocate în instanţă pentru el, a rămas fără obiect.;
         4 – numai după studiul temeinic al noilor reglementări emise de Guvern vom aduce sau nu modificări la procedura cuprinsă în Ghidul SCMD;
Opinia noastra este ca in baza Deciziei nr.38 din 7 ian. a.c. a I.C.C.J., orice proces de recalculare trebuia intrerupt din 28 septembrie 2010.
Deci, in februarie majoritatea pensionarilor militari va trebui sa primeasca integral pensia din luna decembrie si retroactiv diferentele din luna ianuarie a.c.
Problema este ca legile ocupationale, ca si legea nr.19/2000 au fost abrogate de legea nr.263/2010. Este motivul pentru care vom actiona in continuare in justitie, mass-media si in strada, impotriva oricaror paliative ale Guvernului (H.G., Ordonante etc), care vor insista in recalcularea pensiilor, alaturandu-ne civililor si  punandu-ne in dependenta de punctul de pensie care poate oricand sa scada.
Chiar daca Guvernul (Presedintele) s-ar tine de cuvant si ne-ar oferi un ragaz pana la 31.12.2011, vom lupta pentru abrogarea legilor nr.329/2009, 119/2010 si 263/2010, care sunt neconstitutionale, antieuropene si care incalca interesele tuturor cetatenilor nu numai ale militarilor.

26.01.2011

DEPARTAMENTUL JURIDIC

duminică, 23 ianuarie 2011

COMUNICAT


Pe adresele de e-mail ale preşedinţilor de filiale SCMD au fost postate modelele de acţiuni ce vor fi înaintate la tribunal pentru constatarea drepturilor la pensia militară şi suspendarea recalculării pensiilor militare de stat, cu revenire la situaţia anterioară.
Recomandăm tuturor membrilor de sindicat să se conformeze obligaţiilor din cuprinsul Ghidului de proceduri ( Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) şi să predea de urgenţă la filiale documentele necesare, în vederea promovării acţiunilor în instanţă de către preşedinţii de filiale.
Indiferent de atitudinea ce o va adopta Guvernul, faţă de motivarea Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie la Decizia nr.38/07.01.2011, cu excepţia abrogării propriilor acte samavolnice (Legea nr.119/2010, H.G. nr. 735/2010, etc.), SCMD va continua strategia de recâştigare a drepturilor pe cale judecătorească.

Departamentul Juridic SCMD

vineri, 21 ianuarie 2011

COMUNICAT


Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate îşi manifestă permanent disponibilitatea comunicării cu toate cadrele militare în rezervă şi în retragere, afectate de aplicarea defectuoasă a H.G. nr. 735/2010. În acest sens, precizăm şi exemplul concret al nerespectării hotărârii judecătoreşti în Dosarul nr. 10742/2/2010 al Curţii de Apel Bucureşti, Secţia a VIII a – Contencios Administrativ şi Fiscal ( dosarul în care rezerviştii au fost reprezentaţi de avocatul Piperea).
         Astfel, dintr-un nr. total de 635 persoane fizice expres identificate în dosarul sus menţionat, 450 sunt cadre militare în rezervă şi retragere de la Serviciul Român de Informaţii, care au beneficiat de suspendarea H.G. nr.735/2010, iar pentru ceilalţi, respectiv 185 cadre militare în rezervă şi retragere din M.Ap.N. şi M.A.I. nu au fost puse în totalitate în aplicare dispoziţiile hotărârii cu privire la suspendare.
         Mai precis, subliniem faptul că la M.A.I. s-au recalculat toate pensiile celor care au făcut parte în dosarul sus menţionat, iar la M.Ap.N., la unii pensiile au fost suspendate, iar la unii nu, fără a fi fixate criterii de departajere, deşi era obligatorie respectarea hotărârii judecătoreşti.
         CONCLUZIE: Şi în acest caz, hotărârea a fost interpretată şi nu aplicată, existând diferenţe între cele 3 case de pensii în privinţa modalităţii de calculare. Comunicarea se bazează pe date certe.    

DEPARTAMENTUL JURIDIC

joi, 20 ianuarie 2011

Scrisoare deschisa fostului nostru comandant, Presedintele Romaniei, Domnul Traian Basescu

                                                                                                 

Scrisoare deschisa
Fostului nostru comandant,
Presedintele Romaniei,
Domnul Traian Basescu

Domnule Presedinte,

         In conformitate cu Legile antieuropene si contrare oricaror principii de drept international 119 si 263/2010, statutul nostru de militari in rezerva, pensiile noastre militare si, prin urmare, gradele si obligatiile noastre de rezervisti au fost desfiintate prin nationalizare. In noua situatie de “”asistati””, ne adresam dumneavoastra, fostul nostru comandant, doar in calitate de Presedinte, anuntandu-va ca in Romania s-a produs un grav dezechilibru al puterilor statului.
         Executivul isi permite sa calce in picioare puterea judecatoreasca prin hotarari de Guvern anuland decizii si hotarari definitive si irevocabile (Legea 119/2010, art. 11), sau neluand in seama hotarari ale instantelor (338/2010, 443/2010 ale Curtii de Apel Cluj si Decizia nr. 38/2011 a ICCJ). Totodata seful Guvernului trimite circulare ministrilor, asumandu-si decizia suprema ca putere judecatoreasca, in cauze in care este implicat Executivul.
         Pentru edificare, anexam prezentei somatia adresata de noi Guvernului, care contine toate elementele necesare autosesizarii si declansarii de catre procurorul general, a urmaririi penale impotriva numitului Emil Boc – premier, a numitilor Gabriel Oprea, Traian Igas, Ioan Botis, Catalin Marian Predoiu, Gheorghe Ialomitianu - ministri si a numitului George Maior, director SRI.
         In aceste circumstante, va solicitam domnule Presedinte sa va indepliniti atributiile prevazute la art 80, al. 2 al Constitutiei, mergand pana la obtinerea sanctionarii vinovatilor prin demitere.
         In situatia in care nu va puteti indeplini mandatul, in baza art. 118, al. 1 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia ne subordonam, citam “”exclusiv vointei poporului”” misiunea noastra fiind intre altele “”apararea… democratiei constitutionale”” vom actiona pentru restaurarea statului de drept, pentru apararea prevederilor art. 1, al. 4 si 5 din Constitutie, invocand art. 2, al. 1, art 61, al. 1 si, in interesul tuturor cetatenilor Romaniei, afectati de hotararile de Guvern si legile asumate pe care le consideram hotarari si legi ale genocidului si subminarii economiei nationale, art. 22, al. 1 ale aceleiasi legi fundamentale a Tarii.
         Asteptam din partea dumneavoastra si interventia pentru reparatiile morale care ni se cuvin precum si scuzele publice la care avem dreptul din partea celor care au calomniat, injuriat si lezat grav demnitatea si onoarea categoriei noastre socio-profesionale.
         Exprimandu-ne totala confuzie fata de HG nr 13/05.01.2011, publicata in Monitorul Oficial, partea I, nr 45/19.01.2011, privind mobilizarea rezervistilor, asteptam interventia dvs. in cel mai scurt timp posibil, deoarece incompetenta, reaua vointa si orgoliul nejustificat al Premierului si membrilor guvernului, care uita ca sunt nu stapanii nostri ci in slujba noastra, risca sa arunce Romania intr-un dezastru ireparabil.
         Intrucat ONOARE am avut intotdeauna, ne permitem sa va adresam, domnule Presedinte, un simplu …

”Sa traiti” …bine!

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. MIRCEA DOGARU

Ultimatum



SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Comitetul Director
Adresa: Bucuresti, Bd. Poligrafiei, nr. 4, Sector 1, cod postal 013705
E-mail secretariatscmd@yahoo.com Site http://sindicatulcmd.blogspot.com  Telefon fix : 0216683467
Mobil : 0725562223,  Fax :  0318177371
Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
                              Nr. 66/24.01.2011
                                                                                                      

ULTIMATUM
(SOMATIE)


Adresat domnilor:
·        Emil Boc - Premier
·        Gabriel Oprea, Traian Igas, Ioan Botis, Catalin Marian Predoiu, Gheorghe Ialomitianu -  ministri
·        George Maior- Director SRI


DOMNILOR,

1. Art. 15, al. 2 din Constitutia Romaniei prevede ca “”Legea dispune numai pentru viitor””, fapt confirmat de 8 decizii ale Curtii Constitutionale din care enumeram Decizia 375/2005 si Decizia 120/2007.
In acest temei va somam sa incetati imediat procedurile de aplicare retroactiva a Legilor 119 si 263/2010. De asemenea va somam sa anulati HG 735/2010, care excede Legea, proclama prin art.11 suprematia executivului asupra puterii judecatoresti si a fost suspendata, definitiv si executoriu, prin Hotararea Curtii de Apel Cluj nr. 338/2010 si irevocabil prin Decizia nr.38/07.01.2011 a ICCJ. Pe acest temei, va somam sa anulati hotararile ilegale ale MApN, MAI si SRI, de emitere de noi decizii de pensii si de continuare a “”recalcularii”” si sa acceptati asumarea abaterii de natura penala si raspunderea ministrilor vinovati.
Va somam ca, in luna februarie, toti cei afectati de aplicarea ilegala a HG 735/2010 sa-si primeasca pensia intreaga si diferenta fata de suma primita in luna ianuarie, care poate fi considerata un avans.
Va somam sa acceptati si plata despagubirilor pentru cei afectati psihic de aceasta operatiune ilegala si a celor solicitate de urmasii persoanelor decedate din acelasi motiv.


2. Va somam sa recunoasteti public faptul ca SCMD se afla in procese cu Guvernul, a contestat HG 735/2010 si este parte mentionata in Decizia nr. 38/07.01.2011 a ICCJ.

3. Va somam sa respectati Protocolul 1 al Conventiei pentru Drepturile Omului, art. 1, 6 si 14 care proclama pensia in plata drept patrimonial, drept castigat si drept discriminare orice atingere adusa ei. Prin urmare solicitam renuntarea la nationalizarea pensiilor si gradelor noastre, in baza acelorasi principii sustinute de Tratatul de la Lisabona, art. 45, Carta Drepturilor Fundamentale a UE, art. 17, 25 si 34, Declaratia Universala a Drepturilor Omului, art. 17 si 25 si Constitutia Romaniei, art. 16 si 44.
Va somam sa respectati rezolutia AIJD de la Bruxelles cu privire la masurile anticriza ale Guvernului Romaniei, trimisa acestuia, vineri, 04.06.2010, din care citam: “”orice recalculare a unor pensii acordate legal si aflate in plata – inclusiv a celor de serviciu ale magistratilor – inseamna o incalcare de catre stat a propriei legislatii, ceea ce ar avea repercusiuni grave asupra stabilitatii juridice si asupra caracterului de stat de drept, modificarea retroactiva a unor drepturi civile deja castigate (in cazul de fata, pensiile) nu este posibila decat prin incalcarea principiilor fundamentale de drept””.   
Din aceleasi considerente, va somam sa reveniti asupra hotararii de impozitare suplimentara cu 5.5%, a tuturor categoriilor de pensii mai mari de 740 lei, atat civile cat si militare, cu atat mai mult cu cat pensiile militare au fost impozitate in mod ilegal, integral, cu acest procent.
Pe aceste temeiuri, pensiile al caror cuantum au crescut in urma ilegalelor “”recalculari””, vor trebui mentinute in noul cuantum, deoarece sunt tot bun castigat, drept patrimonial si o diminuare a lor ulterioara ar insemna discriminare.


4. Legislatia comunitara europeana, Pilonul al II-lea, Directiva nr. 86/378/CEE, modificata prin Directiva nr. 96/97/CEE, privind aplicarea principiului egalitatii in schemele ocupationale de securitate sociala, acopera sectorial si legile speciale de pensii ocupationale ale magistratilor, militarilor, politistilor, etc. In acest sens, pentru indeplinirea de catre Romania, a obligatiilor de stat membru al UE, va somam sa incepeti demersurile pentru abrogarea imediata a Legii 119/2010, asupra careia Guvernul si-a asumat raspunderea, a tuturor articolelor referitoare la militari din Legea 263/2010 si pentru revenirea la legile ocupationale ale militarilor abrogate prin Legea 263/2010. Va atentionam ca in Carta Sociala Europeana revizuita, adoptata la Strassbourg la 3 mai 1996 si ratificata de Romania prin Legea nr. 74/03.05.1999, la capitolul “”Campul de aplicare a Cartei Sociale Europene revizuite in privinta persoanelor protejate”” se prevede ca “”o diferenta de tratament pe un motiv obiectiv si rezonabil nu este discriminatorie””.
Intrucat Guvernul, incepand cu primul ministru a declansat un adevarat razboi de imagine si psihologic impotriva militarilor proferand insulte de genul “”nesimtiti”, “”cu mana intinsa ca la pomana””, ne-a rapit statutul de militari, inlocuindu-l cu insultatoarea pozitie de asistat, va somam sa restaurati rapid atat statutul cadrelor militare in rezerva cat si adevarul, prezentandu-ne scuze publice si recunoscand public faptul ca media pensiilor militare a fost nu de 2000 lei ci de 1440 lei la MAI si 1493 la MapN., la nivelul lunii octombrie 2009, cand ati declansat atacul impotriva noastra. De asemenea va somam sa incetati actuala campanie de intoxicare referitoare la plafonul inexistent in legi de 3000 lei si la inexplicabila crestere a pensiilor celor care accepta principiul inexistent al retroactivitatii legii prin asa zisele cereri de recalculare.

5. Va somam, in ceea ce priveste pe militari, in conformitate cu legislatia comunitara, Constituita si traditia Romaniei, sa urmati principiile sperantei legitime, al coerentei si sigurantei legislative.

DOMNILOR,

In situatia in care nu rezolvati aceste probleme, va vom satisface curiozitatea si, in ziua de 1 martie 2011, vom convoca in fata Guvernului, toate “”exceptiile””, adica zecile de mii de pensionari militari si civili afectati de masurile dvs. de genocid si subminare a economiei nationale. Vom considera ca respingeti dialogul. Va reamintim, in cazul in care ati uitat, ca dvs sunteti in serviciul nostru, nu invers, dvs sunteti angajatii, nu stapanii nostri si a venit vremea sa facem BILANTUL!

Honor et Patria!
Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 12 ianuarie 2011

Contestare decizie de recalculare MAI, Modelul 2: se adreseaza celor care, in baza recalcularii pensiilor, li se pastreaza cuantumul sau se majoreaza (si sunt multumiti) si vor sa atace numai temeiul legal, respectiv Legea 119/2010/HG 735/2010

Model 2
Comisia de Contestaţii de pe lângă Ministerul Administraţiei şi Internelor
DOMNULE PREŞEDINTE
Subsemnatul ,..............................................................................................., membru al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate în Rezervă şi în Retragere ( în continuare „SCMD),    domiciliat(ă) în localitatea (comuna) ................. , str. .......... nr.  .........,  bl. ........ ap.  ............, jud./ sect. ........, posesor al actului de identitate seria ........... nr. ........ , eliberat de .............................. la data de ............................  CNP ..............................., cu dosar pensie nr. .................................. depun prezenta
CONTESTAŢIE
 la Decizia de recalculare a pensiei nr. ......./.................. ce mi-a fost eliberata de Casa de Pensii sectorială a Ministerului Administraţiei şi Internelor
prin care solicit:
·         Anularea deciziei de recalculare a pensiei ca netemeinică şi nelegală, ca urmare a discriminării, a încălcării dreptului de proprietate al subsemnatului, a principiilor neretroactivităţii legii şi  egalităţii  în drepturi, precum şi încălcarea principiului drepturilor câştigate.
pentru următoarele
MOTIVE

Lipsa temeiului juridic al emiterii deciziilor de recalculare a pensiilor membrilor SCMD

1.       Decizia de recalculare a pensiei subsemnatului a fost emisă în temeiul dispozițiilor H.G. nr. 735 din 21 iulie 2010 [ pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor[1]].
2.       Prin Sentinţa civilă nr. 338/2010 pronunţată de către Curtea de Apel Cluj în dosarul nr. 1371/33/2010, rămasă definitivă şi irevocabilă prin Decizia nr. 38/07.01.2011 pronunţată de Înalta Curte de Justiţie şi Casaţie, s-a dispus:
„suspendarea executării HG 735/2010, pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii 119/2010, privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, până la pronunţarea instanţei de fond”
3.       Aşadar, emiterea deciziilor de recalculare s-a făcut în baza unui act normativ lipsit de orice efect juridic în temeiul sentinţei civile mai sus arătate.
4.       Faţă de aceste aspecte, rezultă fără putinţă de tăgadă faptul că recalcularea pensiilor în baza unui act a cărei aplicare este suspendată prin hotărâre judecătorească, reprezintă o gravă încălcare a legii, fapt ce este de natură să determine nelegalitatea deciziilor contestate şi a cuantumului pensiilor astfel cum a fost el stabilit.
I.        Încălcarea dreptului de proprietate al subsemnatului
5.       Ca urmare a recalculării pensiei dreptul de proprietate al subsemnatului a fost încălcat astfel cum este el protejat de jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului; putem cita cauza Stec şi alţii contra R.U. al Marii Britanii (06.07.2005) RTDH 2006, în care CEDO a hotărât că prestaţiile sociale intră sub incidenţa Art.1 din Protocolul nr.1 al Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, fiind asimilate bunurilor – obiect al dreptului de proprietate. Curtea Europeană a decis că prestaţiile sociale constituie obiect de protecţie, indiferent de natura contributivă sau necontributivă a acestora.
II.      Încălcarea principiului neretroactivităţii legi
6.       Măsura privind recalcularea pensiilor stabilite prin legi speciale, aflate în plată la data introducerii sistemului unitar de pensii publice nu se poate face decât prin încălcarea principiului neretroactivităţii legii, prevăzut la art.15 alin. (2) din Constituţia României, republicată, conform căruia „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile”
7.       Prin Decizia nr. 830/2008 Curtea Constituţională a statuat[2]ori de câte ori o lege nouă modifică starea legală anterioară cu privire la anumite raporturi, toate efectele susceptibile a se produce din raportul anterior, dacă s-au realizat înainte de intrarea în vigoare a legii noi, nu mai pot fi modificate ca urmare a adoptării noii reglementări, care trebuie să respecte suveranitatea legii anterioare. Legea nouă însă este aplicabilă deîndată tuturor şi situaţiilor ce se vor constitui, se vor modifica sau se vor stinge după intrarea ei în vigoare, precum şi tuturor efectelor produse de situaţiile juridice formate după abrogarea legii vechi (...)”.
8.       De asemenea, menţionez în sprijinul celor afirmate şi Deciziile Curţii Constituţionale nr. 375/2005, nr.57/2006 şi nr. 120/2007, prin care, în părţile relevante, se arată că noile reglemntări nu pot fi aplicate cu efecte retroactive, dispunând numai pentru viitor, fără a aduce atingere drepturilor legal câştigate anterior.
9.       În avizul consultativ dat de Consiliul Legislativ cu privire la proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii se arata:
În cazul de faţă, deoarece măsurile propuse nu sunt de natură penală sau contravenţională, ci au caracter civil, ele pot viza doar cazurile care se vor ivi după intrarea în vigoare a proiectului, nu şi situaţiile deja existente.

10.   Aşadar, însuşi Consiliul Legislativ, for care veghează la respectarea principiilor elaborării normelor, avertiza legislativul că normele legale trebuie să vizeze numai situaţiile pentru viitor, nu şi cele prezente, în caz contrar încălcându-se principiul neretroactivităţii legii.
11.   Concluzionând Consiliul Legislativ apreciază că: pensiile aflate în plată constituie drepturi legal câştigate şi nu pot fi afectate prin recalculare, care prin efectele ei, ar constitui implicit o aplicare retroactivă a legii, orice nouă reglementare aplicându-se numai pe viitor, adică pensiilor stabilite după data intrării în vigoare a acesteia.

III.    Încălcarea principiului drepturilor câştigate
12.   Decizia de recalculare pe care înţeleg să o contest este nelegală deoarece încalcă un principiu fundamental şi anume: principiul drepturilor câştigate.
13.   Acest principiu este consacrat de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene arătând că: „dacă prestaţiile acordate în temeiul regulamentului vechi sunt mai favorabile decât cele plătite în conformitate regulamentul nou, acestea nu trebuie să fie reduse” [3]
14.   Principiul drepturilor câştigate este expres stipulat în practica judiciară a CEDO, care în mod consecvent a dat câştig de cauză subiecţilor de drept afectaţi din punct de vedere al drepturilor băneşti prin acte normative adoptate ulterior.
15.   Acest principiu este recunoscut şi de Curtea Constituţională care a stabilit că „în cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”
16.   Rezultă aşadar că prin recalcularea pensiei a fost încălcat principiul dreptului câştigat.

IV.   Principiul egalităţii în drepturi şi nediscriminării
        Curtea Constituţională prin exceptarea magistraţilor de la recalcularea pensiilor de serviciu, încalcă principiul fundamental al egalităţii în drepturi a cetăţenilor, determinând discriminarea militarilor care beneficiază de pensii de serviciu. Totodată, Curtea Constituţională prin această decizie intră in contradicţie cu propria practică, potrivit căreia,,dreptul la pensie de serviciu îl au toate forţele de apărare şi ordinii publice – armata, poliţia şi serviciile speciale” (Decizia nr. 20 /2000).

Legislaţia comunitară europeană Pilonul al II-lea, Directiva nr.86/378/CEE, modificată prin Directiva nr.96/97/CEE, privind aplicarea principiului egalităţii în schemele ocupaţionale de securitate socială, care acoperă sectorial şi legile speciale de pensii ale magistraţilor, militarilor, poliţiştilor ş.a., a condus la atenţionarea Guvernului României prin Raportul de consultare din 31.01.2007 al Comisiei Europene prin care i ,,se atrage atenţia asupra faptului că, pentru legislaţia neconformă Directivelor cominitare, Comitetul Miniştrilor va transmite Romaniei scrisori de notificare oficială, declanşând astfel acţiunea de neîndeplinire a obligaţiilor de Stat membru al U.E”


Faţă de toate cele de mai sus solicit:

·         Anularea deciziei de recalculare a pensiei ca netemeinică şi nelegală, ca urmare lipsei temeiului juridic al recalculării, prin încălcarea dreptului de proprietate al subsemnatului/subsemnatei, precum şi încălcarea drepturilor câştigate.
Anexez: copia deciziei de recalculare a pensiei;
Data                                                                                                                                                       
                                                                                                  Semnătura
DOMNULUI PREŞEDINTE AL COMISIEI DE CONTESTAŢII DIN CADRUL MINISTERULUI ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR

Atenţie:
-  Pe copia deciziei, la finalul acesteia, se consemnează următoarea expresie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

Se citeşte foarte atent şi se individualizeză, în funcţie de situaţia fiecărui pensionar şi se elimină situaţiile care nu corespund



[1] Publicată în Monitorul Oficial nr. 527 din data de 28 iulie 2010
[2] Publicată în Monitorul Oficial nr. 559 din 24.07.2008
[3] Cauzele Saieva v Caisse de compensation des allocations familiales - 32/76 şi Mărio Viva v Fonds National de Retrăite des Ouvriers Mineurs - 83/87

Contestatie decizie recalculare MAI, Modelul 1: pentru cei care contesta atat legalitatea (temeiul juridic) cat si continutul (cuantumul pensiei)

Model 1
Comisia de Contestaţii de pe lângă Ministerul Administraţiei şi Internelor
DOMNULE PREŞEDINTE
Subsemnatul ,..............................................................................................., membru al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate în Rezervă şi în Retragere ( în continuare „SCMD),    domiciliat(ă) în localitatea (comuna) ................. , str. .......... nr.  .........,  bl. ........ ap.  ............, jud./ sect. ........, posesor al actului de identitate seria ........... nr. ........ , eliberat de .............................. la data de ............................  CNP ..............................., cu dosar pensie nr. .................................. depun prezenta
CONTESTAŢIE
 la Decizia de recalculare a pensiei nr. ......./.................. ce mi-a fost eliberata de Casa de Pensii sectorială a Ministerului Administraţiei şi Internelor
prin care solicit:
A.      ÎN PRINCIPAL:
·         Anularea deciziei de recalculare a pensiei ca netemeinică şi nelegală, ca urmare a discriminării, a încălcării dreptului de proprietate al subsemnatului, a principiilor neretroactivităţii legii şi  egalităţii  în drepturi, precum şi încălcarea principiului drepturilor câştigate.
B.      ÎN SUBSIDIAR:
·         În măsura în care veţi respinge primul capăt de cerere contest cuantumul pensiei.
pentru următoarele
MOTIVE

A.     Cu privire la anularea deciziei de recalculare  a pensiei
I.        Lipsa temeiului juridic al emiterii deciziilor de recalculare a pensiilor membrilor SCMD

1.       Decizia de recalculare a pensiei subsemnatului a fost emisă în temeiul dispozițiilor H.G. nr. 735 din 21 iulie 2010 [ pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor[1]].
2.       Prin Sentinţa civilă nr. 338/2010 pronunţată de către Curtea de Apel Cluj în dosarul nr. 1371/33/2010, rămasă definitivă şi irevocabilă prin Decizia nr. 38/07.01.2011 pronunţată de Înalta Curte de Justiţie şi Casaţie, s-a dispus:
„suspendarea executării HG 735/2010, pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii 119/2010, privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, până la pronunţarea instanţei de fond”
3.       Aşadar, emiterea deciziilor de recalculare s-a făcut în baza unui act normativ lipsit de orice efect juridic în temeiul sentinţei civile mai sus arătate.
4.       Faţă de aceste aspecte, rezultă fără putinţă de tăgadă faptul că recalcularea pensiilor în baza unui act a cărei aplicare este suspendată prin hotărâre judecătorească, reprezintă o gravă încălcare a legii, fapt ce este de natură să determine nelegalitatea deciziilor contestate şi a cuantumului pensiilor astfel cum a fost el stabilit.
II.      Încălcarea dreptului de proprietate al subsemnatului
5.       Ca urmare a recalculării pensiei dreptul de proprietate al subsemnatului a fost încălcat astfel cum este el protejat de jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului; putem cita cauza Stec şi alţii contra R.U. al Marii Britanii (06.07.2005) RTDH 2006, în care CEDO a hotărât că prestaţiile sociale intră sub incidenţa Art.1 din Protocolul nr.1 al Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, fiind asimilate bunurilor – obiect al dreptului de proprietate. Curtea Europeană a decis că prestaţiile sociale constituie obiect de protecţie, indiferent de natura contributivă sau necontributivă a acestora.
III.    Încălcarea principiului neretroactivităţii legi
6.       Măsura privind recalcularea pensiilor stabilite prin legi speciale, aflate în plată la data introducerii sistemului unitar de pensii publice nu se poate face decât prin încălcarea principiului neretroactivităţii legii, prevăzut la art.15 alin. (2) din Constituţia României, republicată, conform căruia „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile”
7.       Prin Decizia nr. 830/2008 Curtea Constituţională a statuat[2]ori de câte ori o lege nouă modifică starea legală anterioară cu privire la anumite raporturi, toate efectele susceptibile a se produce din raportul anterior, dacă s-au realizat înainte de intrarea în vigoare a legii noi, nu mai pot fi modificate ca urmare a adoptării noii reglementări, care trebuie să respecte suveranitatea legii anterioare. Legea nouă însă este aplicabilă deîndată tuturor şi situaţiilor ce se vor constitui, se vor modifica sau se vor stinge după intrarea ei în vigoare, precum şi tuturor efectelor produse de situaţiile juridice formate după abrogarea legii vechi (...)”.
8.       De asemenea, menţionez în sprijinul celor afirmate şi Deciziile Curţii Constituţionale nr. 375/2005, nr.57/2006 şi nr. 120/2007, prin care, în părţile relevante, se arată că noile reglemntări nu pot fi aplicate cu efecte retroactive, dispunând numai pentru viitor, fără a aduce atingere drepturilor legal câştigate anterior.
9.       În avizul consultativ dat de Consiliul Legislativ cu privire la proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii se arata:
În cazul de faţă, deoarece măsurile propuse nu sunt de natură penală sau contravenţională, ci au caracter civil, ele pot viza doar cazurile care se vor ivi după intrarea în vigoare a proiectului, nu şi situaţiile deja existente.

10.   Aşadar, însuşi Consiliul Legislativ, for care veghează la respectarea principiilor elaborării normelor, avertiza legislativul că normele legale trebuie să vizeze numai situaţiile pentru viitor, nu şi cele prezente, în caz contrar încălcându-se principiul neretroactivităţii legii.
11.   Concluzionând Consiliul Legislativ apreciază că: pensiile aflate în plată constituie drepturi legal câştigate şi nu pot fi afectate prin recalculare, care prin efectele ei, ar constitui implicit o aplicare retroactivă a legii, orice nouă reglementare aplicându-se numai pe viitor, adică pensiilor stabilite după data intrării în vigoare a acesteia.

IV.   Încălcarea principiului drepturilor câştigate
12.   Decizia de recalculare pe care înţeleg să o contest este nelegală deoarece încalcă un principiu fundamental şi anume: principiul drepturilor câştigate.
13.   Acest principiu este consacrat de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene arătând că: „dacă prestaţiile acordate în temeiul regulamentului vechi sunt mai favorabile decât cele plătite în conformitate regulamentul nou, acestea nu trebuie să fie reduse” [3]
14.   Principiul drepturilor câştigate este expres stipulat în practica judiciară a CEDO, care în mod consecvent a dat câştig de cauză subiecţilor de drept afectaţi din punct de vedere al drepturilor băneşti prin acte normative adoptate ulterior.
15.   Acest principiu este recunoscut şi de Curtea Constituţională care a stabilit că „în cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”
16.   Rezultă aşadar că prin recalcularea pensiei a fost încălcat principiul dreptului câştigat.

V.     Principiul egalităţii în drepturi şi nediscriminării
        Curtea Constituţională prin exceptarea magistraţilor de la recalcularea pensiilor de serviciu, încalcă principiul fundamental al egalităţii în drepturi a cetăţenilor, determinând discriminarea militarilor care beneficiază de pensii de serviciu. Totodată, Curtea Constituţională prin această decizie intră in contradicţie cu propria practică, potrivit căreia,,dreptul la pensie de serviciu îl au toate forţele de apărare şi ordinii publice – armata, poliţia şi serviciile speciale” (Decizia nr. 20 /2000).

Legislaţia comunitară europeană Pilonul al II-lea, Directiva nr.86/378/CEE, modificată prin Directiva nr.96/97/CEE, privind aplicarea principiului egalităţii în schemele ocupaţionale de securitate socială, care acoperă sectorial şi legile speciale de pensii ale magistraţilor, militarilor, poliţiştilor ş.a., a condus la atenţionarea Guvernului României prin Raportul de consultare din 31.01.2007 al Comisiei Europene prin care i ,,se atrage atenţia asupra faptului că, pentru legislaţia neconformă Directivelor cominitare, Comitetul Miniştrilor va transmite Romaniei scrisori de notificare oficială, declanşând astfel acţiunea de neîndeplinire a obligaţiilor de Stat membru al U.E”
17.   Faţă de cele de mai sus solicit anularea Deciziei de recalculare a pensiei  nr ....... din ....................... , emisă de Casa Sectorială de Pensii a Ministerului Administraţiei şi Internelor pe care înţeleg să o contest.

B.      Cu privire la cuantumul pensiei subsemnatului
a)       Cu privire la cuantumul pensiei stabilit prin recalculare

18.   Prin Decizia de pensionare nr. ..... din .................. emisă în baza Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, s-a stabilit un cuantum al pensiei mele de ............ lei.
19.   Prin noua decizie, pe care înţeleg să o contest, Casa Sectorială de Pensii a Ministerului Administraţiei şi Internelor a micşorat cuantumul pensiei mele cu ........ lei, noul cuantum fiind de .......... lei.
20.    Acest nou cuantum este incorect stabilit constituind o eroare în activitatea de recalculare a pensiei, având în vedere art. 7 alin.(1) al Legii nr 119/2010 conform căruia:
Procedura de stabilire, plată, suspendare, recalculare, încetare şi contestare a pensiilor recalculate potrivit prezentei legi este cea prevăzută de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare”.
21.   În conformitate cu dispoziţiile art. 180 alin. (6) şi (7) din Legea nr.19/2000
(6)  Cuantumul pensiilor se stabileşte pe baza prevederilor art.76, luându-se în considerare punctajul mediu anual sau punctajul mediu estimat, după caz, ce va fi stabilit conform alin.2,3.5 şi 51.
 (7) În situaţia în care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6) este mai mic decât cel stabilit în baza legislaţiei anterioare, se păstrează în plată cuantumul avantajos."

20. Aşadar, prin diminuarea cuantumului pensiei subsemnatului au fost încălcate dispoziţiile art. 180 alin. (7) care precizează foarte clar că în situaţia în care pensia stabilită în urma recalculării este mai mică decât cea anterioară se păstrează în plată cuantumul avantajos.
b) Cu privire la modalitatea şi datele de calcul avute în vedere la stabilirea cuantumului pensiei recalculate
22.   Ca temei utilizat la stabilirea noului cuantum al  pensiei rezultat prin recalculare în temeiul Legii nr.119/2010, casa de pensii sectorială invocă prevederile art.5 alin. (4) în care se precizează că:
,,În cazul pensiilor prevăzute la alin. (1), pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare şi pentru care nu pot fi dovedite venituri de natură salarială, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează salariul mediu brut pe economie din perioadele respective.” 
23.   Conform prevederilor art. 4 alin (1) din Legea nr.119/2010:
Recalcularea pensiilor prevăzute la art. 1 se realizează de către instituţiile în evidenţa cărora se află persoanele beneficiare
24.    Rezultă că aceste instituţii au obligaţia de a recalcula pensiile în baza datelor pe care le deţin, fără a exista o responsabilitate a mea în a procura şi a transmite la casa de pensii documente prin care eu să îmi dovedesc veniturile.
25.   Răspunderea mea este de a transmite date despre stagii de cotizare nevalorificate, aşa cum prevede art. 169 alin (1), (2) şi (3) şi art. 86 alin (1) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
26.   Acest lucru îl pot afla doar din motivarea de fapt şi de drept a casei de pensii sectoriale. În perioada mea activă am cunoscut doar veniturile din ultimele 6 luni. Celelalte date nu sunt în posesia mea.
27.    Ori este nelegal şi imoral ca pentru lipsa datelor în baza cărora să se facă recalcularea, lipsuri care nu îmi pot fi imputate, să fiu sancţionat prin luarea în considerare a salariului mediu brut pe economie pentru venituri de natură salarială neprimite de la instituţia militară, care de fapt ea însăşi este răspunzătoare de recalcularea pensiilor şi care deţine datele de recalculare.  
28.   Aduc la cunoştinţa comisiei de contestaţii faptul că, chiar dacă sunt în posesia unor documente care să îmi dovedească drepturile salariale nu am înaintat şi nu pot înainta cerere sau alte asemenea documente, pentru că orice demers al meu către casa de pensii sectorială este suspendat începând din 28.09.2010, deci nelegal, având în vedere prevederile Sentinţei civile nr. 338/28.09.2010 rămasă definitivă şi irevocabilă prin decizia nr. 38/07.01.2011 pronunţată de ÎCCJ, care a suspendat şi apoi a anulat activităţile de punere în execuţie a H.G. nr. 735/21 iulie 2010 pentru recalcularea pensiilor militare de stat, a pensiilor polițistilor si ale funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciarelor.
29.   Practic s-a anulat obligaţia pensionarului de a procura şi prezenta documente doveditoare cu veniturile lunare brute/nete. Nerespectarea de către subsemnatul a deciziilor instanţei judecătoreşti sus amintite, valabilă pentru orice subiect de drept, ar presupune situarea mea în afara cadrului legal, cu consecinţa sancţionării subsemnatului în conformitate cu prevederile art.271 Cod Penal – care specifică faptul că neexecutarea hotărârilor judecătorești constituie infracţiune.
30.   Recalcularea pensiei pe baza venitului mediu brut pe economie, integral sau parţial (perioadele indicate cu zero din adeverinţe), este echivalentul unei degradări militare – pedeapsă suplimentară prevăzută doar de legea penală
31.   În data de ................................am notificat Casei de Pensii Sectoriale despre acest fapt, iar emiterea noii decizii, în acest context, dovedește reaua credință a Casei de Pensii Sectoriale.


Atenţie: PARTICULARITĂŢI REFERITOARE LA DOCUMENTELE CE AU STAT
LA BAZA MODALITĂŢII DE CALCUL:(*se dezvoltă de fiecare pensionar)
-  Perioade de activitate lipsă;
-  Date eronate conţinute;
-  Lipsa unor venituri cunoscute sau cuantum incorect;
-  Nemenţionarea documentelor din care să rezulte datele înscrise în adeverinţe, contrar prevederilor Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ şi Ordonanţa Guvernului nr.33/2002, aprobată prin Legea nr.223/2002.
-  Nemenţionarea eventualelor demersuri ce trebuie întreprinse pentru pentru a putea fi identificate sumele aferente perioadelor (stagii de cotizare), ce apar cu cifra zero;

32.   Concluzionez că, faţă de motivele mai sus prezentate, schimbarea temeiului juridic în care mi-a fost acordată pensia obţinută în baza Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare/ a Legii nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor, prin Decizia de pensionare  pe care înţeleg să o contest emisă de  Casa de Pensii Sectorială precum şi diminuarea cuantumului pensiei mele pentru motivele mai sus prezentate, este un abuz din partea Casei de Pensii Sectoriale cu încălcarea gravă a legislaţiei în domeniu.
33.   Casa de Pensii se află în afara prevederilor legale, neţinând cont chiar de prevederile art.7 din Legea nr.119/2010 şi ale art. 95, 169 alin (1), (2) şi (3), 180 alin.(6) şi (7) din Legea nr.19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
34.   Prin emiterea Deciziei de recalculare a pensiei subsemnatului de către Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Administraţiei şi Internelor, consider că am fost vătămat în dreptul meu legitim şi vă adresez CEREREA de a anula această Decizie, ca fiind eronat emisă şi emiterea unei noi decizii cu menţinerea în plată a cuantumului pensiei stabilit conform Legii nr.164/2001 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, drept de pensie acordat legal de statul român în conformitate cu angajamentele internaţionale la care România este parte.  

Faţă de toate cele de mai sus solicit:
A.      ÎN PRINCIPAL:
·         Anularea deciziei de recalculare a pensiei ca netemeinică şi nelegală, ca urmare a discriminării, a încălcării dreptului de proprietate al subsemnatului, a principiilor neretroactivităţii legii şi  egalităţii  în drepturi, precum şi încălcarea principiului drepturilor câştigate
B.      ÎN SUBSIDIAR:
·         În măsura în care veţi respinge primul capăt de cerere contest cuantumul pensiei.

Anexez: copia deciziei de recalculare a pensiei;
Data                                                                                                                                                       
                                                                                                  Semnătura
DOMNULUI PREŞEDINTE AL COMISIEI DE CONTESTAŢII DE PE LÂNGĂ MINISTERULUI ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR

Atenţie:
-  Pe copia deciziei, la finalul acesteia, se consemnează următoarea expresie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

Se citeşte foarte atent şi se individualizeză, în funcţie de situaţia fiecărui pensionar şi se elimină situaţiile care nu corespund



[1] Publicată în Monitorul Oficial nr. 527 din data de 28 iulie 2010
[2] Publicată în Monitorul Oficial nr. 559 din 24.07.2008
[3] Cauzele Saieva v Caisse de compensation des allocations familiales - 32/76 şi Mărio Viva v Fonds National de Retrăite des Ouvriers Mineurs - 83/87