GHIDUL
CU PROCEDURILE DE INDEPLINIT IN VEDEREA PREGATIRII
ACTIUNILOR DE CONTESTARE IN INSTANTA A DECIZIIOR DE PENSIONARE ELIBERATE IN
BAZA LEGII NR. 263/2010
Stimate coleg!
Ca membru al SINDICATULUI CADRELOR
MILITARE DISPONIBILIZATE iti aducem la cunostinta faptul ca poti actiona in
instanta de judecata competenta (tribunalul din raza de domiciliu al
reclamantului) Casa sectoriala de pensii a ……… (MAI, MApN, SRI) in situatia in
care apreciezi ca ai fost afectat in drepturile tale prin modul eronat si/sau
ilegal in care ti s-au aplicat prevederile legale cu prilejul emiterii deciziei
de pensionare. Dorim sa te informam cu ce ai de facut in vederea obtinerii
drepturilor legale. Fiind informat, poti decide calea de urmat: accepti fara
rezerve decizia primita sau dimpotriva, mergi
mai departe in instanta de judecata pentru dreptatea ce ti se cuvine.
Prezentam mai jos, pe scurt, ceea ce ai de facut, în raport cu optiunea ta.
Prezentam mai jos, pe scurt, ceea ce ai de facut, în raport cu optiunea ta.
Capitolul I: CE TREBUIE SA CUNOSTI?
(1 ) La primirea DECIZIEI DE PENSIONARE, retine plicul în care ai primit
decizia. Pe acesta este trecuta data
comunicarii deciziei, data de la care curge termenul de decadere de 30 zile pentru depunerea contestatiei la Comisia de contestatii pensii
din cadrul Casei sectoriale de pensii a .................... (M.Ap.N., M.A.I.,
S.R.I.).
(2) Daca accepti DECIZIA DE PENSIONARE,
in termen de 30 de zile aceasta ramane definitiva.
(3) Daca nu o accepti, treci la contestarea ei. Modelul contestatiei se afla la sediul SCMD, Departamentul Juridic.
(4) Contestatia se depune
personal sau se trimite prin posta, intrun plic recomandat cu confirmare de
primire, la Comisia de contestatii pensii din cadrul caselor sectoriale de
pensii ale Ministerului Apararii Nationale, Ministerului de Interne sau
Serviciului Roman de Informatii. Conform legii, contestatia trebuie solutionata
în termen de 45 de zile, interval de timp in care petentul trebuie sa primeasca
raspunsul asteptat. Termenul de 45 de zile curge de la data cand reprezentantul
comisiei a semnat pe confirmarea de primire.
(5) Rapunsul Comisiei de
contestatii pensii se materializeaza intro hotarare, document din care trebuie sa reiasa modul de rezolvare a contestatiei.
(6) In situatia în care hotararea comisiei de contestatii pensii este
nefavorabila, actul emis trebuie atacat in instanta, in termen de 30 de zile, pentru a cere anularea acestei hotarari.
Capitolul al II- lea: CE DOCUMENTE DEPUI LA FILIALA/DEPARTAMENUL JURIDIC
(1) In vederea constituirii
dosarului pentru instanta (prima instanta - tribunalul, a doua - curtea de apel), trebuie sa depui
la filiala la care esti inscris/Departamentul Juridic, in xerocopii
alb – negru, cate 4 exemplare din fiecare, urmatoarele documente:
1.1. Contestatia depusa la
Casa sectoriala de pensii;
1.2. Confirmarea de primire
a contestatiei (bonul cu numarul de inregistrare sau recipisa postala, pe care trebuie
sa se vada data si semnatura reprezentantului comisiei de contestatii);
1.3. Actul de identitate;
1.4. Decizia de pensionare;
1.5. Talon de pensie;
1.6. Plicul în care ai
primit Decizia de pensionare, pe care sa se vada stampila postei cu data de primire;
1.7. Chitanta doveditoare a achitarii onorariului
negociat cu Casa/Cabinetul de avocatura care reprezinta SCMD in instanta de
judecata.
La aceste documente se adauga:
1.8. Imputernicirea data de
catre petent SCMD, conform modelului aflat la filiala;
1.9. Certificatul de membru
SCMD, eliberat de filiala SCMD.
In functie de situatia
concreta a fiecarui petent, la dosar se mai pot depune si alte acte care sustin
cauza si sunt relevante pentru instanta de judecata.
Documentele se predau in 4 dosare
cu coperti de carton, cu sina
Imputernicirea este obligatorie.
Dosarul este preluat de avocat/consilierul juridic al SCMD, numai daca cuprinde
si imputernicirea semnata de petent.
ATENŢIE: pe toate copiile trebuie sa scrii: ,,Copie
conforma cu originalul”, dupa care iti asterni propria semnatura.
Termenele sunt foarte
importante in demersul nostru! Pentru a se evita situatiile neplacute de decadere din termen, iti recomandam sa
treaci la constituirea si depunerea dosarului pentru instanta intrun interval
de timp de 3-5 zile de la depunerea contestatiei la casa sectoriala de pensii
sau de la intrarea in posesie a confirmarii de primire (recipisa postala) a
contestatiei de catre Casa sectoriala de pensii. Pana la implinirea termenului
de 45 zile, (interval de timp in care o actiune in instanta ar putea fi
respinsa ca prematura) dosarul va ramane in asteptare la filiala SCMD sau la
Cab/Casa de avocatura/Departamentul Juridic al SCMD.
Daca primesti raspuns la contestatie
(Hotararea comisiei), il depui intrun timp relativ scurt (2-3 zile) la dosarul
deja constituit, in 4 xerocopii alb - negru.
Daca nu ai primit raspuns in
termenul legal de 45 de zile, comunici acest aspect filialei/ Dep. Juridic
TERMENE DE URMARIT:
- depunerea contestatiei -
în maxim 30 de zile de la primirea deciziei de pensionare;
- primirea raspunsului la
contestatie/hotararea comisiei de contestatii - în maxim 45 de zile de la data
înregistrării contestatiei;
- depunerea dosarului in
instanta (deschiderea actiunii in instanta) - în maxim 30 de zile de la
primirea hotararii comisiei de contestatii pensii sau de la epuizarea
termenului de 45 de zile.
Capitolul al –
III lea: ACTIVITATILE
FILIALELOR SCMD/DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Activitatile filialelor/Dep Jur privind constituirea dosarelor in vederea contestarii deciziilor de pensionare emise in baza Legii nr. 263/2010 sunt similare cu activitatile desfasurate pentru anularea deciziilor de revizuire a pensiilor si a hotararilor conexe emise de catre comisiile de contestații pensii (evidenta si anuntarea membrilor, primirea si verificarea dosarelor, confruntarea datelor de pe plicuri, registrele de evidenta a dosarelor (pe case de avocatura), procesele verbale de predare a dosarelor, tabelele nominale cu membrii de sindicat etc.).
Predarea plicurilor/dosarelor cu documente se face în functie de programul de lucru al departamentului sau filialei la care se afla in evidenta membrul de sindicat in cauza (programul se poate consulta pe site-ul departamentului, respectiv al filialei). Graficul cu termenele de urmarit pentru prevenirea decaderii din drepturile legale (x + 45 + 30), se intocmeste de fiecare filiala.
Activitatile filialelor/Dep Jur privind constituirea dosarelor in vederea contestarii deciziilor de pensionare emise in baza Legii nr. 263/2010 sunt similare cu activitatile desfasurate pentru anularea deciziilor de revizuire a pensiilor si a hotararilor conexe emise de catre comisiile de contestații pensii (evidenta si anuntarea membrilor, primirea si verificarea dosarelor, confruntarea datelor de pe plicuri, registrele de evidenta a dosarelor (pe case de avocatura), procesele verbale de predare a dosarelor, tabelele nominale cu membrii de sindicat etc.).
Predarea plicurilor/dosarelor cu documente se face în functie de programul de lucru al departamentului sau filialei la care se afla in evidenta membrul de sindicat in cauza (programul se poate consulta pe site-ul departamentului, respectiv al filialei). Graficul cu termenele de urmarit pentru prevenirea decaderii din drepturile legale (x + 45 + 30), se intocmeste de fiecare filiala.
IMPORTANT: In
sedinta departamentului din 28.06.2012 s-a decis ca modelul de contestatie sa
nu fie postat pe site, acesta gasindu-se la sediul SCMD, Departamentul Juridic,
undei va putea fi adaptat la specificul fiecarui petent in parte.